Highway

Wednesday 21 August 2013

Akrab Training Tawarkan Kursus Kontraktor Kepada Semua


Contoh pembinaan bangunan 2 tingkat Sekolah Islam Hidayah JB ini menggunakan teknologi "Load Bearing Bricks" kos pembinaan sebanyak RM1 juta. Gambar dirakamkan pada 19 Jun 2013.

Akrab Training and Services ditubuhkan untuk mengendalikan keperluan latihan dan kursus. Sebuah pusat latihan telah dibangunkan yang diberi nama ACE - Akrab Centre Of Entrepreneuship.


Pusat ini akan mengendalikan kursus-kursus keusahawanan untuk melatih ahli-ahli dan juga menampung keperluan pihak luar seperti CIDB dan lain-lain agensi.

Menurut Pengerusi Koperasi Akrab, Prof Madya Dr Zakaria Mohd Yusof (foto) berkata pihaknya akan bekerjasama dengan CIDB (Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia) dan memastikan kusus-kursus yang dijalankan mendapat pengiktirafan CIDB.

Antara senarai modul yang dijalankan ialah seperti

Modul 1 - Penganggaran Kos Projek Pembinaan
Modul 2 - Pengukuran Kerja Bangunan
Modul 3-  Pengukuran dan Peranggaran Kos Kerja
Modul 4 - Pengurusan Projek dan Kewangan Dalam Pembinaan
Modul 5 - Perancangan Aliran Tunai dan Pengawalan Dalam Projek Pembinaan
Modul 6 - Pengurusan Kontrak dan Tuntutann dalam Projek Pembinaan

Pusat ini menyediakan semua modul kursus tersebut dan mempunyai kepakaran tenaga pensyarah yang mencukupi dari pusat pengajian tinggi tempatan untuk dikongsikan kepada peserta kursus. Jangan lepaskan peluang ini segera mendaftar dengan menaipkan Nama dan Alamat dan hantar SMS ke 0197577708

No comments:

Post a Comment